Cliffski's Blog

Game Design, Programming and running a one-man games business...

Latest articles

Some thoughts on the evil that is… *comments*

I think a lot about how I think. I’m ridiculously obsessed with this topic, and it kinda screws up my brain. I often have no idea what I think, or what I want, because I am so busy over-analyzing my decisions. Back when I was super into marketing, I read a fuckton of books about decision making and influence, to see what makes people decide to play,...

The super-helpful 2020 indie games company costs breakdown smorgasbord

In a continuing war with the patronizing wordpress ‘headline clickbait analyzer, I tried using smorgasbord to rate as an uncommon word…but no joy. Enjoy this non-clikbait post I guess… How much does it cost to run a one-man indie game studio in the UK? What are all those costs that you don’t think about? I have no idea! but I can tell you what...

Democracy 4 Developer Blog #21: GERMANY!

Democracy 4 gets awesome new update, and coming soon on steam.

You will be excited to know that wordpresses automatic clickbait generator rates that headline as 73/100 because of the ‘power word’ *new*. I get points for the ‘uncommon’ word *awesome* too. Is this really human civilisation at its peak? anyway… I’ve just updated Democracy 4 to build 1.09 (still in alpha from our website here BTW), and...

Enough of your juvenile hot takes, Show me the DATA

I read some stuff on twitter today (I wont bore you with the details) that is absolute crap. I guess 99% of the useless lies that I see each day on social media just fly past me, but I knew about this subject, and so I noticed it right away. To my dismay, it is heavily upvoted, liked, shared and cheered on, as always. The problem is, nobody wants to...

FIFTY FUCKING YEARS

This blog post isn’t about democracy 4. I live, breath, sleep and think Democracy 4 all the time, so I need to escape from it and talk about life stuff for a bit. Don’t worry, I’m still working on it (including weekends!) and jeffs back next week… I turned fifty years old last year. That means I’m very likely half way to death, even being optimistic....

Why bother upgrading?

My office is having new windows put in (at last!) which will mean its no longer unbearably cold in winter (yay) or unbearably hot in summer (yay), so I am currently sat at a laptop, researching the current state of abortion legislation in the USA for Democracy 4. Anyway… The laptop I’m typing this on is a nice shiny Asus Intel core i7...

Solar school photos!

My company (positech games) gave £10,000 to a local primary school to spend on solar panels, because the kids were really into environmental issues and had protested in our local town about it…and I thought, yup, go for it kids! They were installed yesterday so I went and took photos today by drone: There are 32 panels,...

Democracy 4 Developer Video Blog#18: Alpha Build

Democracy 4 goes on sale…OMG

So yup, this was a long time coming and I feel worthy of a proper blog post about it. Actually, TBH there is not much else to do in the hours after hitting the big old release button. For those who just want the link, you can now grab the game here. Now on to some thoughts about the process of making the game. Democracy 3 is positechs...

Discover, share and read the best on the web

Subscribe to RSS Feeds, Blogs, Podcasts, Twitter searches, Facebook pages, even Email Newsletters! Get unfiltered news feeds or filter them to your liking.

Get Inoreader
Inoreader - Subscribe to RSS Feeds, Blogs, Podcasts, Twitter searches, Facebook pages, even Email Newsletters!